24 augusti

Har precis kommit in ifrån en koppelrunda med de små, gick inte så värst bra.. Det är ju såå mycket roligare att busa runt i koppel än att gå fint, men det ska det snart bli ändring på.. När man har koppel på sig är det skärpning som gäller, haha ;)

Igår började jag öva sitt lite smått med Odi, och vet ni vad? Han fattade på 10 min.. Snacka om lättlärd hund :)
Började öva lite smått med Primo också.. Även han fattade lika snabbt, så här har vi 2 super duktiga hundar som lär sig snabbare än vinden :)

Senare i em ska jag börja prova lite bus med apportbocken med Odi, mycket enklare att lära in sakerna utan att ha två virvelvindar springandes fram och tillbaka.. Så nu får Adam öva med Primo.

Inatt var första natten Odi skulle sova ensam, han pep lite i buren som han sov i.. men han sov halva natten i buren, sen var de så läskigt att sova där så han fick komma upp i sängen.
Ja, jag vet.. Man ska inte ha valpar i sängen, men eftersom att det är min hund så bestämmer jag själv om jag vill ha en stor vovve i sängen om ett år.. Å vem vill inte ha det ? Det är ju trots allt ens bästa vän, hihi!



Kommentarer
Postat av: Azzy

hörru, hälsa brorsan att jag minnsan sover på en filt på golvet själv. idag lärde jag mig sitt. imorgon ska vi leka vidare på det, sen tar vi ligg.

2010-08-24 @ 15:34:16
URL: http://www.belgare.pånätet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0