30 augusti

Ledsen för dålig uppdatering, men har knappt vetat vad jag ska skriva om..
Men nu är jag tillbaka och ska uppdatera er om valparna!

Igår började vi lite smått med klicker träning, det går än så länge kanon..
De små får träna på sitt och ligg, det klarar dem av riktigt bra nu..
Provade även med att vänta när maten kommer fram,
läste på Azzy's sida att de börjat med de..
Dem tycker det är riktigt jobbigt att inte få äta maten direkt,
men när dem sitter ner och söker kontakt med mig så blir det varsågoda!

Idag ska vi öva lite mer på klickern och sitt + ligg.
Jag ska även börja kampa lite med transan med Odi,
eftersom att han ska bli en IPO hund så måste han kunna kampa bra..
Men jag tror inte att det blir några problem när man har en mamma som är jätte duktig på det.

Har också läst att Azzy ska få börja spåra lite..
Så mamma sa till mig att lägga godis i ett rakt spår,
vi får hoppas att dem förstår vad som ska göras och tycker det är jätte kul!

Igår när vi var ute och gick i Skedalahed så blev de små på sprungna utav
mammas kompis hund, en Schäfer..
Dem pep jätte mycket och blev rätt så rädda..
Får hoppas nu bara att dem inte blivit skrämda för livet utav denna händelse.
Odi är rätt så feg när det gäller nya hundar och nya människor..
Så nu får vi hoppas att vi kan träffa så mycket folk som möjligt,
även en del hundar.. Vill ju verkligen inte att han ska ha blivit så skrämd igår :(
Hoppas att detta verkligen går över ♥

Skriver jag inte mer senare idag,
så hoppas jag att det kommer ett inlägg imorgon..

Ciao!



Odi har också upptäckt att det finns någon som gör
precis likadana saker som honom, märkligt..
Ego har ju också varit med om detta.

Kommentarer
Postat av: bibbi

Ush,, inte bra när de blir påsprugna.. dels kan de bli rädda för hundar,, men det värsta är ju att de kan få skador på lederna som syns senare på röntgen. Du behöver knappast lära Odi spåra ;-) det KAN han,, du måste bara visa honom vad du vill han ska spåra. och hur.Kampa gör vi varje dag, flera gånger. Det är dels bra med kamplusten och så är det en jättefin belöning vid träning. Har man en bra kamplust och använder kamp som belöning får man oftast snabbare itförda kommandon då hunden har bråttom till leken. Godis är på sitt sätt bra, men kan vara "lugnande" jämfört med kamp som belöning..

2010-08-30 @ 13:52:42
URL: http://www.belgare.pånätet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0