29 november

Hej!
Vet att det varit riktigt dåligt med uppdateringar nu, men så är det ibland.

Det har inte varit så mycket träning med Odi nu på senaste tiden, men lite har vi gjort..
Vi började för ett tag sedan att öva in "Ligg på sidan" och detta kan han nu nästan helt och hållet, så vi kämpar på bra med det fortfarande.

Jag tycker det är så kul att få resultat på det vi övar in :)

Vi har även börjat med "Plocka upp", detta övar vi nu med koppel/halsband.. Sen när han verkligen vet vad kommandot betyder så ska vi börja öva med nycklar/plånböcker eller nåt annat som man brukar tappa lätt..

Nästa stora moment vi ska öva in är att gå fint i koppel, vi har börjat en del.. Men ibland kan man ju missa nåt när man går sist i ledet, det är då detta vi ska försöka koncentrera oss på..

Odi har nu bara 1 tand kvar att tappa, och det är hörntanden.. Sen har han tappat alla valpisarna. SKÖNT!
Jag förstår mig dock inte på folk som sparar på gamla valptänder?
Jag och min moster satt och snackade om det, hon har sparat hennes gamla dobbermans tänder.. men till vadå?
Hade hon tänkt att visa dem när hunden är ca 8 år gammal o säg; Titta, såhär små var dina valpisar?
Nja, det tycker jag bara e äckligt och vidrigt..

Ikväll är det sista gången för Odi på valpkursen, dagen dem ska ha avslutning är den 4:e och så är det ju också V75 här i Halmstad, vilket innebär en heldag jobb på Travet för mig..
Men jag tror nog att Odi överlever :)

Vi hörs..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0