19 oktober

Sorry för dålig uppdatering!

Men igår var det ju valpkurs, och detta måste jag ju skriva lite om..
Första gången med hund igår, gissa om jag var taggad?

Eftersom Odi är lite rädd bland nya människor/hundar så var jag verkligen laddad.. Vi gick först en runda på Skedala så han fick springa av sig lite..
Vi satte oss sedan vid klubbstugan för att titta på Natalies kurs tills vår började, då kom Hubert och Sofie.. Hubert är ju boxervalpen som jag berättat om förut..

Först var Odi lite rädd och skulle gömma sig mellan mina ben, han såg sedan att Hubert bara ville busa.. Detta satte igång Odi rejält.. Så han busade lite tillsammans med Hubert också.
Sen träffade vi en till liten valp som Odi tyckte var JÄTTE skoj, kanske för att hon var svart? haha nej..

Redan här kände jag att detta kommer ju att gå super.. Vi började på stationen "Kontakt" och där gick det hur bra som hellst, har ju redan övat in dethär med kontakt sen längesedan.. Så detta fick vi beröm för..

Sedan var det "Gå fint i koppel".. För er som inte vet så älskar Odi kanin bajs, och det var de ju fullt utav på denna övning.. Hmm, mja.. det gick bra om vi hade köttbulle i handen annars var kaninbajsen bättre ;)
Här fick han även hälsa på en Man, eller som jag brukar säga.. En pappa.. antar att varje killar över 40 har barn, så ja.. en pappa kom och ville ge Odi en korvbit.. detta gick också väldigt bra..

Sen var det "Inkallning".. Här var jag lite rädd, för instruktören höll alla hundarna i halsbandet, och jag visste att Odi skulle få panik.. Men han höll bara i kopplet längst ut. Skönt!
Jag sprang till andra sidan och ropade på honom, visade hans kamptrasa.. o jäävlar vilken fart han fick, busa o kampa.. Det kan Odi alltså! haha..

Efter dessa tre övningar var de dags för teori.. En massa diskutions övningar med bordskompisarna. Odi han la sig ner bredvid mig och somnade på sin lilla filt.. De andra valparna sov också, skönt att kunna ha en så avslappnad hund i nya miljöner..

Läxan tills nästa vecka är:
"stampa på musmatta"

Vi ska alltså få valpen att stampa på musmattan, steg för steg..

Provade detta nyss med Odi, dock har vi inga musmattor hemma, så fick funka bra med en telefonkatalog.. Och visst gjorde det!
Han klarade det redan på 5 min, klickade varje gång han tittade på den, nosa på den och så tillslut satte han sin tass på den.. Oj! En sån duktig vovve jag har!
Detta ska vi då visa upp nästa tillfälle.. Längtar redan! hihi.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0