valpkurs

Idag var de ju start för valpkursen som jag ska gå med Odi.
Det var bara teori idag, men det var helt ok..
Vi gick igenom en del träningsmetoder som man kan använda sig utav,
den metoden de kommer anväda sig utav är klicker..
Vilken tur att jag redan tränat med klicker i några veckor nu då..
Så Odi han kan ju redan detta ;)

Under kursen så kommer de att vara en massa kontakt övningar, sitt, ligg och sådana basic stuffs!
Vi ska även få ha en dag med bara spår genomgång, vilket kommer bli jätte skoj!
Var en tjej i gruppen idag som hade missat att valpen skulle vara hemma idag, så fick hälsa lite på honom..
Det är en boxer valp på 3 månader som heter Hubert, hur coolt namn?
Nu längtar jag redan tills nästa måndag då Odi ska följa med och hela kursen börjar på riktigt..

Jag hoppas självklart att de är många läsare som kommer följa mig och min träning med Odi här i bloggen.
Vill även att ni delar med er av alla tänkbara tips som ni har i skallen, skriv ett inlägg i min gästbok om det!!
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Hannis

ÅH! Sötnos!! :D Herregud vilken goding.

Vad är det för ras, lyckas inte komma på vad de heter.

Men påminner om mina föräldrars förra hund, en blandning med schäfer/bordercollie.



Fin blogg. Kram

2010-10-20 @ 18:31:40
URL: http://johannasamuelsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0