6 januari

Hej på er, hoppas ni överlever all snö där ute i världen!

Har precis kommit in ifrån en liten runda på heden, idag vart det vovvarna som sprang för fulla muggar. Det har kommit SÅ mycket snö inatt så jag vet inte vad.. Var ända upp till knäna idag ute på heden, om inte mer..
Men vovvarna klagar inte.
Tycker det ser såå härligt ut när dem plumsar runt i den skyhöga snön!
Fick tillomed duscha bort x antal humlor ifrån Odi när vi kom in.. GALET!

Igår tränade vi på en hel del här inomhus, lite väl kallt att stå ute i snön nu.. Plus att hundarna tycker också att det är roligare att busa runt i den, så vi körde på inne ist.

Vi övade en hel del på lite nya tricks, tänkte kanske om man skulle gjort en video på alla tricken när han verkligen kan dem? Beror ju helt på om ni skulle tycka det var roligt.. Sen om ni vet några roliga knep man kan lära honom så snälla skriv ner dem till mig :)

Vi körde på med positionen igår, sitta fot och gå fot.. Mamma fick öva in lite smått på honom nu i början, eller ja.. Visa mig hur man ska gå till väga. Det är ju min första hund, och vill verkligen få till allt rätt..
Inte det enklaste om man aldrig tränat/tävlat lydnad innan, vi ska nog få till det!

Inkallningen fungerar också bra nu, men som jag skrev sist så måste vi öva in det stenhårt.. Även om det kan vara roligare att busa, eller nosa på nya människor så är inte det alltid ok för mig, då gäller det att ha bra pli på lillen :)



Nu längtar vi tills snön försvinner då vi kan lägga en massa spår och träna utomhus, men jag vill även också att det ska snöa mer.. Finns nog inget mysigare än att vara ute och busa i snön med vovvarna när det snöar som bara den..

Hoppas nu att ni fick lite rolig info ifrån mig och Odi
Skriv gärna en rad i gästboken så jag ser vilka ni e som är här inne o kikar!

Vi hörs..


Kommentarer
Postat av: caroline

heej! Du, du måste hjälpa mig med en sak här på bloggen.. min besöksräknare som jag hade innan har försvunnit, kan ja få den kod du har till din? :)



Kram

2011-01-10 @ 15:19:46
URL: http://carolineeeklund.blogg.se/
Postat av: Smse ^^

Oooo vilken vacker en!!!

2011-01-23 @ 22:13:10
URL: http://fourb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0