skriva lite..

Jag skrev ju förut att jag skulle uppdatera lite senare, jag håller vad jag lovat..

Designen blev ju inte jätte rolig, men har inte så många nya bilder på varken mig eller Odi.. Så det kommer bli en mycket roligare header när vi fått lite fler bilder. Tänkte be någon fota mig tillsammans med Odi så får ni en bild på oss båda.. :)

Idag har vi tränat och tränat. Känns helt fel när jag skriver att jag tränat fot, då jag anväder mig utav ordet "fint" när vi är ute och promenerar.. Så ordet fot tränar jag in endast till träning/tävling, då jag hade tänkt köra nån lydnads tävling framöver.
Linförighet är ett bra exempel där man kan öva in fot som bäst, tycker jag iaf! Då ska man ändå gå ett par steg åt både höger och vänster, även att göra halt.. Där hunden skall sitta bredvid din sida som då kallas "fot".
Vi kör på bra här hemma tycker jag, han verkar fatta poängen bra och det är nog inte långt kvar tills han sätter sig bredvid mig då jag endast säger fot..
Ikväll blir det ingen mer träning för Odi, tycker han ska få smälta in det vi gjort idag så vi kan plocka upp det på morgondagens träning med mamma, Tesan och min moster Marica som ska prova på att vara med imorgon.

Satt och tänkte förut på vad det finns för kul att tävla i, finns ju en heeel del.. Freestyle skulle vara rätt kul, då jag inte känner nån som tävlat i det så blir det inte så lätt för mig att träna in det.. Vet ju inte ett smack om den grenen, dock bara att det ser så fantastiskt roligt ut på hundutställningar då vissa har en liten uppvisnings show.
IPO är ju dock den grenen som jag vill träna allra allra mest, men vet inte heller om Odi är redo för en sådan träningsgren? Han är ju blyg utav sig..
Lydnad är ju det jag ska börja med iaf, pröva på en tävling och se hur det känns.. Får fundera vidare på det efter jag har tävlat..
Spår är ju också en gren som jag verkligen gillar, då man ser att hunden verkligen brinner för att leta upp nästa godsak i gräset.. Vi kommer att köra på med spåret så snart som snön försvunnit.

Mja, bara lite tankar om vad jag verkligen VILL göra med lilla Odi.. Men det är sååå långt dit känns det som, nästan omöjligt!?

Nä, nu låter jag bloggen vara tills imorgon.
Då kommer jag skriva hur det gick på träningen och även för moster M, synd att hon inte har en blogg!

Vi hörs...



En liten bild på mamma Flisan, Odi och brorsan Primo som var på besök för några dagar sen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0